نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید
سرخط خبرها

جان دوباره کشتی در مشهد| طلایه‌داران دایره طلایی

  • کد خبر: ۱۱۳۱۷۷
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
جان دوباره کشتی در مشهد| طلایه‌داران دایره طلایی
یک نیم‌روز در اردوی تیم‌ملی کشتی آزاد جوانان در مشهد که با حضور پررنگ خراسانی‌ها درحال برگزاری است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ بهمن‌خان می‌گوید: «دو نوع خستگی داریم؛ یک نوع تا سرتان را روی بالشت می‌گذارید، خوابتان می‌برد و یک نوع خستگی دیگر اینکه آن‌قدر خسته هستید که خوابتان نمی‌برد. در کشتی خستگی از نوع دوم است...» این دیالوگ جذاب قسمت پنجم سریال «یاغی» است که با موضوع مشکلات و سختی‌های کشتی‌گیر جوان پایین‌شهری این روز‌ها نقل محافل است. اینجا هم «یاغی»‌ها به‌صف شدند تا پرچم تیم‌ملی کشتی آزاد جوانان را بالا ببرند، به سرمربیگری محسن کاوه، چهره نام‌آشنای کشتی کشور.

محسن‌خان کنار تشک مشغول تماشای عرق‌ریختن شاگردان جوانش است و هرازگاهی صدایش در سالن می‌پیچد. هیچ‌کس به‌جز او حرف نمی‌زند. کاوه می‌گوید: «در کشتی تمام اتفاقات وقتی می‌افتد که خسته‌اید... پس باید طاقت بیارید.» صحبتی که «یاغی»‌های جوان را به تکاپو و عرق‌ریختن دوباره می‌اندازد. صدای رقص‌پا و شانه‌به‌شانه‌شدنشان همه سالن را پر می‌کند. انگار خستگی معنا ندارد. اینجا چهارمین مرحله اردوی آمادگی تیم‌ملی کشتی آزاد جوانان ایران است؛ مشهد، سالن خانه کشتی استاد حمید توکل.

جنگ برای دوبنده؛ صبح و بعد از ظهر

دوبنده‌پوشان صبح و بعدازظهر در خانه کشتی سرشاخ می‌شوند. انگیزه‌های هرکدامشان کوه را جابه‌جا می‌کند؛ چه آن‌ها که مانند احمد جوان ریزنقش مرد اول وزنشان هستند، چه آن‌ها که با ۱۲۵ کیلوگرم وزن نفر تمرینی به‌حساب می‌آیند. اینجا همه برای نشان‌دادن توانایی‌هایشان و سفر جذاب به آوردگاه آسیایی و پس از آن جهانی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. سرمربی کاوه در کنار دستیاران مشهدی و تهرانی‌اش همه سه تشک را در سیطره خود دارند. یدا... اعتصامی، جواد اسماعیل‌پور و مرتضی علیزاده هرکدام یک تشک را برداشته‌اند و حواسشان به بندبند حرکات کشتی‌گیران است. محسن کاوه هم به‌عنوان سرمربی وسط ایستاده و سالن را در تسلط خود دارد.

امید‌ها به جوان، نگاه‌ها به معصومی

دو چهره ویژه تمرینات تیم‌ملی کشتی آزاد جوانان که این روز‌ها در مشهد دنبال می‌شود، احمد محمدنژاد جوان آزادکار ۵۷ کیلوگرم مشهدی و امیررضا معصومی کشتی‌گیر ۱۲۵ کیلوگرم هستند. جوان که در اولین وزن نفر اول تیم کشتی آزاد جوانان است، در آوردگاه جام بین‌المللی تختی توانست همه رقبای بزرگ‌سالش را در راه پوشیدن دوبنده تیم‌ملی شکست دهد و یک قهرمانی شیرین را به‌حساب خویش واریز کند. در سویی دیگر، امیررضا معصومی، فرزند فردین معصومی آزادکار نامدار سال‌های نه‌چندان دور تیم‌ملی کشتی آزاد بزرگ‌سالان، در بیشترین وزن برای تیم‌ملی کشتی آزاد جوانان روی تشک می‌رود و بعد از ماجرای حاشیه‌های جنجالی قهرمانی‌اش در جام بین‌المللی تختی در مبارزه با علی هاشمی، حالا او هم به سوژه ویژه رسانه‌ها بدل شده است.

۵ به‌علاوه یک مشهدی

محسن کاوه می‌گوید حساب احمد محمدنژاد جوان از سایر مشهدی‌های اردوی تیم‌ملی جداست. او جوان را نفر اول وزن خود معرفی می‌کند. درحالی‌که رضا مومنی، دیگر آزادکار این وزن، یکی از رقبای اصلی جوان در تیم‌ملی بزرگ‌سالان هم به‌حساب می‌آید، کاوه به جوان اول مشهدی تیمش بدجور اعتقاد دارد و اگر اتفاقی نیفتد، او نفر اول ۵۷ کیلو در رقابت‌های جهانی بلغارستان است.

اما به‌جز جوان، پنج خراسانی دیگر در اردوی تیم‌ملی کشتی آزاد جوانان حاضرند که به‌احتمال زیاد دست‌کم دوسه نفر از این آزادکاران به رقابت‌های آسیایی بحرین اعزام می‌‎شوند. طا‌ها خمینه، امیرحسین متقی، محمدرضا باقری، علیرضا محمدی و تقانی پنج آزادکار دیگری هستند که از خراسان در این اردو می‌درخشند. کاوه، سرمربی تیم، درباره این نفرات می‌گوید: «حضور این جوانان باانگیزه در تیم‌ملی جوانان می‌تواند موجب همدلی کشتی خراسان شود.»

تدبیر ویژه کاوه برای کشتی خراسان

سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد جوانان برای بهره‌مندی کشتی خراسان از این اردو تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است. کاوه دراین‌باره متذکر می‌شود: «به‌دلیل اینکه شهر میزبان هم از حضور تیم‌ملی منتفع شود، ما به استان اعلام کردیم اگر می‌خواهند، می‌توانند کشتی‌گیران نخبه مشهد و شهرستانی را بیاورند تا در کنار ملی‌پوشان تمرین کنند. این اتفاق موجب کسب تجربه آن‌ها می‌شود. می‌خواستیم از این اردو به‌نفع جوانان استفاده شود.» همین مسئله سبب شده بود که در تمرین صبح و بعدازظهر شماری از آزادکاران جوان مشهدی با انگیزه‌های فراوان کنار تشک باشند و هرازگاهی با اجازه کاوه تنی به تن آزادکاران ملی‌پوش بزنند و با آن‌ها تمرین کنند.

آینده کشتی در گروه یاغی‌های جوان

«هدف‌گذاری ما این است که بچه‌های ما به تیم‌ملی بزرگ‌سالان انتقال پیدا کنند و در آینده به مدال‌های جهانی و المپیک حمله کنند. مثلا همین احمد جوان و امیررضا معصومی در مسابقات جام تختی که بزرگ‌سالان کشتی گرفتند، نتایج خوبی هم گرفتند. ما تیم قهرمانی کشورمان را به مسابقات آسیایی اعزام می‌کنیم. به‌جز جوان و معصومی که انتخابی تیم‌ملی بزرگ‌سالان را دارند، بعدش که انتخابی بزرگ‌سالان و قهرمانی آسیا تمام شد، ترکیبمان را برای مسابقات جهانی اعلام می‌کنیم.»

این نگاه ویژه سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد جوانان برای مسیر پیش‌روی آزادکاران است. آزادکارانی که قرار است آینده کشتی کشور را تضمین کنند. کاوه درباره احمد جوان و اینکه آیا او بالاخره می‌تواند مورد اعتماد کادرفنی تیم‌ملی بزرگ‌سالان قرار بگیرد، اظهار می‌کند: «من خودم عضو کمیته فنی فدراسیون هستم و معتقدم خود کشتی‌گیر هم باید تلاش کند. معتقدم احمد حالا به پختگی خوبی رسیده است و روزبه‌روز بهتر می‌شود. مطمئنم اگر همین‌طور خودش را نشان بدهد، آینده خوبی خواهد داشت.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->